Förening Teg
Cykelgruppen Skoj på hoj har avslutat med fika på Café

PRO Tegs cykel gäng skoj på hoj har nu avslutat sitt sökande efter stationer med fika Foto: Gunilla Erikssson

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Skoj på hoj avslutning

PRO Tegs cykelgäng, Skoj på hoj, har haft ett trevligt avslut med fika på en närliggande restaurang på Teg. Man har kämpat tillsammans under sommaren och lyckats få ihop 60 stationer. Varje tillfälle har även inkluderat en fikapaus på passande ställe efter vägen.

Skoj På Hoj arrangeras av Umeå Orienteringsklubb. Det går ut på att med kartans hjälp hitta 60 olika kontroller som är uppsatta runt om i hela Umeå. Men vilken rutt är bäst att ta? En livlig diskussion omkring bäst cykelväg har försiggått före varje tillfälle och turligt nog har vädret visat sig från sin bästa sida, endast en gång kom lite regn.

När dom tänker efter så var nog lättaste sträckan stationerna på Teg/Böleäng/Röbäck men jobbigast var det att cykla upp till Mariehem.

Omkring 2 mil varje gång har avverkats, speciellt för några som haft långt till startplatsen. Men gänget har haft roligt tillsammans och trivts. Nu ser man fram emot nästa säsong då man kan fortsätta leta stationer och cykla tillsammans.

Text: Gunilla Eriksson