Förening Teg

PRO Tegs kassör Stephan Fridner informerar och försäljer trippelskraplotter på Seniormässan i Umeå. Foto: Gunilla Eriksson

Kategorier:
Publicerad:

PRO Teg på Seniormässa i Umeå

PRO Teg deltog i Seniormässan tillsammans med föreningar inom Umeå samorganisation. Mässan hölls på NOLIA fältet och där var stort utrymme för besökare och utställare. Under dagen följde ett antal föreläsare och underhållning av Robin Hörnqvist.

Dagen var ett trevligt inslag i vardagen och en underhållande med många sociala kontakter. Dessa små stunder av gemenskap är av stor vikt i livet.

PRO föreningarna informerade om sin verksamhet med utlagda broschyrer och godis att bjuda på. Under dagen kunde de som önskade skriva under på ett upprop om bussresor för pensionärer. Ytterligare kunde man gissa på antal kirschkrokar och legobitar i var sin burk. De som kom närmast fick 5 lotter var.

Många av besökarna som sökte information tänkte sig att bli ny medlem i någon av föreningarna.

Besökarna hade även tillfälle att köpa Trippelskraplotter till marknadspris, betala för 4 och få 5 lotter. Alla intäkter från PRO:s trippelskraplotteri går till PRO:s olika verksamheter.

Allt som allt var det en lyckad dag med många besökare och nya PRO medlemmar

Text: Gunilla Eriksson