Förening Teg
Noblez som består av Isabell och Bengt Gunnarsson spelade till dansen på PRO Tegs surströmmingsfest.

Noblez som består av Isabell och Bengt Gunnarsson spelade till dansen på PRO Tegs surströmmingsfest Foto: Gunilla Eriksson

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Surströmmingsfest med dans

Än en gång har PRO Tegs festkommitté ordnat Surströmmingsfest med dans. Många PRO medlemmar strömmade till för att avnjuta delikatessen. Kvällens artister var Noblez, som sjöng och spelade till allsångerna och dansen

En härlig doft mötte gästerna när man närmade sig de fint uppdukade borden. Utlagda höstdekorationer gjorde borden extra festliga.

Alla serverades en fördrink som man kunde avnjuta i lugn och ro. Noblez som består av Isabell och Bengt Gunnarsson, inledde med välkomstvisan och lite andra låtar från sin repertoar.

Strax därpå serverades strömmingen som i de flesta burkarna var filead. Med tillbehör som potatis, lök, gräddfil, tunnbröd och tomater blev det en lyckad kombination. Dessutom lämplig dryck som intogs till passande visor. Alla kunde klämma in i sångerna då texter fanns upptryckta. Som sig bör handlade de flesta låtvalen om tillredning och avsmakning av surströmming.

PRO Medlemmarna dansar till Noblez

Efter maten var det skönt att röra sig i dans till låtar som Peppelinos bar, Nu är det lördag igen och många fler slagdängor från gästernas ungdomstid. Före pausen blev de vals, Där Näckrosen blommar och många svängde om i tre fjärdedelstakt. Efter kaffe med en välsmakande kaka som festkommittén bakat, blev det lotteridragning.

Den arbetande festkommittén och lotteriansvariga tackades för sitt arbete och fick välförtjänta uppskattande applåder. De som önskade fick köpa surströmmingsburkar som inte gått åt.

Surströmmingsburkar som blev kvar kunde inköpas

Efter den sköna pausen fortsatte dansen in i sena kvällen, med välkända låtar som Diana, Lycka till med nästa kille och Spara sista dansen till mig. Noblez avslutade med sin egen Glöm ej bort att älska varandra.

Text: Gunilla Eriksson