Förening Teg
På PRO Tegs Picknick i det gröna samlades man runt borden för att avnjuta mat  och kaffe i trevligt sällskap. Man sitter vid bänkar som fanns uppställda vid skogsranden. utsikt mot badsjön

På PRO Tegs Picknick i det gröna samlades man runt borden för att avnjuta mat och kaffe i trevligt sällskap. Foto: Gunilla Eriksson

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Picknick och klurigheter i sommarvärmen

En otroligt varm solig eftermiddag i juni träffades PRO Tegs medlemmar för att under enkel samvaro avnjuta sin picknickmat i trevligt sällskap. Förutom detta fick de testa sin förmåga genom att svara på kluriga synonymfrågor.

Picknicken skedde på Bölesholmarna där det dagen till ära var många solande och badande sommarlovslediga.

PRO Tegs medlemmar äter medhavd picknick mat på Bölesholmarna

Under livligt samtal avnjöts innehållet i de medhavda picknickkorgarna i det somriga vädret. Eftersom korvgrillning var önskad fick de som önskade en ny grillad varmkorv med bröd.

Här svarar man på kluriga frågor där svaren ska bli en fågel

När tiden var mogen kom lite frågeställningar där svaren skulle bli en fågel. Exempelvis på frågeställningen Nybörjare blev svaret Gröngöling. Fågel i kaffet, svar Gök.

Efter avslutad rättning och många skratt när svaren på frågorna lästes upp, fick några en ahaupplevelse. De som hade flest rätt fick var sin trippelskraplott.

En del passade också på att se om Fru Fortuna var på deras sida och köpte lotter ur PRO:s eget Trippelskraplotteri.

Text: Gunilla Eriksson