Förening Teg

PRO Tegs cykelentusiaster har samlats inför den stundande utmaningen att cykla sträckan Lundabron-Strömpilen. Ett glatt gäng med humöret på topp, trots kalla vindar även denna gång. Foto: Carola JOhansson

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Äntligen kanske vindarna vänder…

PRO Teg har haft en träff för de som är intresserade att cykla tillsammans under den varmare årstiden. I år har det önskats både längre cykelturer och skoj på hoj. Några träffades för att planera hur cykelträffarna skulle utformas. För att förgylla planeringstillfället bjöd föreningen på fika.

Vid mötet bestämdes att de som vill cykla lite längre ska träffas på torsdagar kl. 11.30 för att cykla ca 2–3 mil och de som vill cykla ”skoj på hoj” träffas måndagar samma tid.

Den grupp som cyklar lite längre leds av Bengt Lidman och för de som cyklar ”skoj på hoj” är Ann-Christin Lagerqvist ledare för. Information om de planerade sträckorna går ut till alla deltagare som anmält sig till träffarna. De som önskar och har möjlighet kan delta i båda cykel grupperna.

Eftersom den sociala biten är minst lika viktig som motionen, har man fika med sig på sina cykelturer. Vid den första träffen var tanken att gruppen skulle bege sig ut på en cykelfärd. Tyvärr blåste det mycket och kallt då, så cykelturen blev uppskjuten.

Text: Carla Johansson