Förening Teg
De ansvariga för PRO Tegs Nummerspel blev tackade för vårens arbete

De ansvariga för PRO Tegs Nummerspel blev tackade för vårens arbete. Foto: Carola Johansson

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Säsongsfinal för nummerspelet

PRO Teg har haft säsongsavslutning på det populära nummerspelet, även kallat Lillbingo. Ledarna har avtackats och medlemmarna bjöds på fikabröd av föreningen.

Varje måndag har ett 50–60 tal deltagare träffats och spelat nummerspel en gång i veckan, från början av januari tills man nu i slutet på maj gör sommaruppehåll. Ett trevligt inslag i PRO Tegs aktiviteter där man tränat både knoppen och sinnet. Denna aktivitet är bra då siffror, minne, koordination och finmotorik tränas, samtidigt som man har roligt.

Ansvariga för aktiviteten turas om med uppdraget. Spelet går i lagom takt, tystnaden lägrar sig och koncentrationen är på topp. Efter någons timmes spel är det dags för kaffetåren som besökarna själva har med sig. Då stiger sorlet mot taket och nu finns tid för gemensamma samtalsämnen.

Vid vårens sista träff avtackades ledarna med trippelskrapslotter och deltagarna bjöds på fika.

Nummerspelet är en aktivitet som många längtar till att återse i början på hösten

Text: Gunilla Eriksson