Förening Teg

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Yogaklass för seniorer avslutad

PRO Teg har under våren erbjudit yoga som en av sina friskvårdsaktiviteter. Det blev en stor tillströmmining av deltagare så man fick starta upp två grupper. Många entusiastiska deltagare har blivit mjukare i kroppen och även stärkt balansen som är viktig för att undvika fallolyckor.

Genom att föreningen sökt ekonomiska medel för att starta aktiviteten yoga kunde medlemmarna delta till ett kraftigt reducerat pris. Vid sista tillfället för våren hade de nöjda deltagarna köpt en blomma till ledaren för att visa på sin glädje över hans sätt att lära ut de olika rörelserna.

Senioryoga är en yogaklass för dig som är senior. Den är anpassad till den mogna kroppen, för att hålla den stark, smidig och aktiv. Man jobbar för att stärka rygg, mage, ben och balansträning, samtidigt som även den mjukare yogan erbjuds för stretching.

Den består både av fysisk yoga och den mer vilsamma, växlingen dem emellan hjälper till att njuta av att få arbeta igenom kroppen samt att landa och få återhämtning.

Många av deltagarna hoppas på att de kan använda sina kunskaper och träna själv under sommaren med hopp om framtida gemensam yoga till hösten.

Text: Gunilla Eriksson