Förening Teg
På PRO Tegs paltfest underhöll Sten-Åkes trio består av Lennart Johnsson bas och sång, Tommy Granlund trummor och sång och Sten-Åke Ringlöv dragspel.

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Musikalisk Paltlunch

Ett stort antal av PRO Tegs medlemmar hade samlats för att äta lunch och lyssna till musik.

Lunchen bestod av god palt med de tillbehör som är ett måste för paltälskare. Lingonsylt, smör och mjölk. Sten-Åkes trio skötte det musikala. Under glatt samspråk avnjöts den goda palten och när paltkoman kom smygande var det dags för musikerna att ta vid.

Sten-Åkes trio består av Lennart Johnsson bas och sång, Tommy Granlund trummor och sång och Sten-Åke Ringlöv dragspel. Gänget började med signaturmelodin till det gamla radioprogrammet som hette Refrängen. Fortsatte sedan med ett potpurri av gamla kända melodier. Vårat gäng, Min vår och din vår, Högt i skyn skola svalorna flyga, Säg det med ett leende. Melodier som andades vår. Sedan följde ett valspotpurri av Lasse Dahlqvist.

En glad överraskning för medlemmarna blev det, när vår ordförande presenterade ett Musikquiz som hon hade knåpat ihop med musikerna. Pannorna fick djupa veck och geniknölarna gnuggades. Men allt föll på plats och det var många glada miner över att hitta det lodräta ordet som var svar på quizet: Vårkänsla.

Därefter följde kaffepaus med god hembakad kaka och Gunilla Eriksson informerade om kommande aktiviteter i föreningen. Den trevliga medlemsträffen avslutades med dragning i lotteriet. Många blev glada och nöjda över fina vinster.

Text: Gunilla Eriksson