Förening Teg

PRO Tegs medlemmar har fortsatt delta i Bugg kurs. På bilden syns hjälpdansaren Susanne Karlberg tillsammans med Bengt Öberg i svängig bugg. Foto: Carola Johansson

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Man blir aldrig för gammal för bugg

Teg PRO medlemmar har deltagit i fortsättningskurs för 65 + under ledning av André Sandström, Umeå dansimperium. Entusiasmen och glädjen övar att både dansa och sedan avsluta med jättegott fika, med trevliga människor, har gjort att flera fortsatt efter nybörjarkursen.

PRO medlemmarna har under hösten 2022 gått en nybörjarkurs och nu fyllt på med fler turer i denna fortsättning. Till deltagarnas hjälp har ledaren och flera hjälpdansare funnits, vilket underlättat både för dansandet och för att få en jämnare fördelning mellan följare och förare.

Danskunskapen har säkert förbättrats, och samtidigt har man haft möjlighet att båda träna balans och kondition. Att åldern inte har någon betydelse är Bengt Öberg verkligen ett strålande bevis på. Han dansar trots sin höga ålder som han aldrig gjort något annat i sitt liv, och då har han redan på morgonen varit och simmat 1500 meter på Navet och varit ute och gått 1,5 timme som uppvärmning, innan han äntrar dansgolvet. (sedan kommer han att avsluta dagen med ytterligare 1,5 timmes promenad)

Varje buggträff har avslutats med att uppfyllnad av energiförrådet, genom Ann-Jeanettes, goda hembakta fikabröd. Bara det har nästan varit värt avgiften uppger deltagarna. Dans är verkligen en källa till glädje, så missa inte chansen när nästa möjlighet uppenbarar sig meddelar deltagarna.

Text: Gunilla Eriksson