Förening Teg

Bugg

Bugg tisdagar från 25 mars 13.30-14.30

Bugg är ursprungligen utvecklad från Lindy Hop, även kallad Jitterbug, som kom till Sverige på 1940-talet. Namnet Bugg är också en förkortning av Jitterbug. Dansen är en förenkling och anpassning av samtida swingdanser för att passa 50- och senare 60-talets rockmusik.

De som tidigare buggat enligt den gamla stilen har varit med om diverse nackbrytande rörelser med mycket slit och drag, men har nu blivit positivt överraskade att den nya buggen sker med små rytmiska rörelser som särskilt passar denna ålderskategori 65 +. Musiken, varieras från dansbandsmusik till all populärmusik med rätt takt och bra tempo. Bugg kan dansas till nästan all musik.

Lokal Umeå dansimperium, Industrivägen 12 på Västerslätt
Betalning sker via Umeå dansimperium

Teg PRO meddelar att fortsättningskurs i bugg för seniorer Startdatum är inte faställt
Vi vill gärna bli fler och vänder oss därför till män och jämna par, som har lite erfarenhet av bugg sedan tidigare (finns överskott av damer).

Kostnad 450 kr för 7 tillfällen, om du är medlem i Umeå dansimperium, om du inte är det blir priset 600 kr.

Fika ingår efter varje tillfälle. Lokal på Industrivägen 12 på Västerslätt. Anmälan gör du lättast på Umeå dansimperiums hemsida alternativt till teg@pro.se eller Carola 070-266 99 61 senast Räkning kommer från Umeå dansimperium. Välkomna nya som gamla medlemmar!