Förening Obbola

202221213 Lucia

från PRO Obbolas Luciafirande på Trappan 13/12 2022

Många medlemmar samlades på Trappan i Obbola för Luciafirande med julgröt.
Tyvärr kunde inte grundskolans elever komma för att vara Lucia på grund av många sjuka. Styrelsen beslutade i sista stund att ta saken i egna händer för att få till ett Luciafirande i alla fall. De beslutade att själva vara ett Luciatåg med Lucia, tärnor, jultomtar, snögubbe, julgran och julbock. Ordförande Gunnar Viklund startade med att hälsa alla välkomna och förklarade situationen. Han berättade om dagens program och vad som händer närmast i PRO Obbola. Sedan tågade Lucian Astrid Waller med följe in med sången ”Natten går tunga fjät” och därefter följde ”Stilla Natt” och flera andra julsånger tillsammans med publiken. De tågade ut med ”Sankta Lucia”. Därefter serverades julgröt och skinksmörgåsar som alla lät sig väl smaka av. Under kaffet med pepparkaka och bulle, sjöng man julsånger tillsammans. Därefter läste Loni Söderlind dikten ”Tomten” av Viktor Rydberg. Siv Åkerlund drog vinster från dagens lotteri.
Gunnar Viklund tackade alla som deltagit och köksgruppen som ordnat maten.
Han önskade alla en God Jul och ett Gott Nytt År.