Förening Obbola

Referat
från PRO Obbolas månadsmöte med information och underhållning

Mötets ordförande Astrid Waller hälsade alla välkomna inklusive dagens musiker
Jan-Erik och Ebon Sellgren.
Astrid gick igenom vad som händer i PRO Obbola närmaste tiden och delade ut ABF:s lista om de studiecirklar de har. Hon tar emot förslag på fler cirklar i föreningen. Höstbasar på Trappan är den 19 november. Hon slog också ett slag för Äldredagen på 7:an den 9 november samt körkortsundervisning för förnyade kunskaper.
Musiker Jan-Erik Sellgren tog vid och berättade om sin bakgrund, sin fru Ebon, deras musicerande från 70-talet och deltagande i trivselkvällar i hela Norrland. De sjunger nu ofta med allsång på äldreboenden. Han startade idag med allsånger: ”Säg det i toner, Sjung och le, Ju mer vi är tillsammans och Bättre och bättre dag för dag”.
I pausen serverades kaffe och mackor samt försäljning av lotter.
Jan-Erik Sellgren fortsatte att spela gitarr och sjunga: ”Säg aldrig nej till en grabb med gitarr, Du kan alltid lita på pojkar över 55, Ett Strävsamt gammalt par, Om du nånsin kommer fram till Samarkand och På äldre dar”. Därefter spelar och sjunger Jan-Erik och hans fru Ebon: ”När gässen flyttar och Minns i november”. Ebon sjunger därefter ”Vår bästa tid var då” med ändrad text av Ebon med tanke på hur världen har förändrats de senaste åren och fortsätter med ”Är glad att jag inte är ung”. De avslutar med: ”Ljuva 60-tal” och tackar därefter för sig. Astrid Waller tackar dem med varsin ros.
Siv Åkerlund som sålt lotter, drog vinsten för dessa.