Förening Karlstad Västra

Föreningen fyller 50 år

Personer framför träd

FÖRENINGEN 50 år
Den 26 oktober 2019 fyllde PRO Karlstad Västra 50 år. Det firades med fest i Claessons festvåning i Karolinen.Det var nästan 100 medlemmar och inbjudna som deltog. Ordförande Thage Söljemo hälsade alla välkomna och lämnade sedan ordet till Gun Danielsson som berättade om vad föreningen i stort har uträttat under alla år och grunden till att föreningen bildades.
Allt detta fanns att läsa i den historik som Gun tillsammans med styrelsen hade sammanfattat som alla deltagare fick ett exemplar av. PRO Värmlands ordförande Lisbeth Staaf Igelström tackade för inbjudan samt tackade föreningen för allt arbete den gör och önskade lycka till i framtiden. Föreningen fick en gåva av PRO Värmland. Hans Igelström representerade Samorganisationensom som överlämnade en gåva och önskade föreningen lycka till.
Därefter intogs en god supé där förrätten var en delikat Skagencanapé på salladsbädd. Huvudrätten var helstekt fläskfilé med god sås och potatiskaka.
Innan kaffet delades förtjänsttecken ut till de som varit aktiva inom cirklar och andra funktioner i minst fem år. Lisbeth Staaf Igelström delade ut till Maj-Britt Bergman, Margot Fasth Hall, Erik Hedling samt Jonny Jonsson.
Kaffe med chokladtryffel avslutade middagen.
Kvällen avslutades med dans till Old Man Band som spelade och sjöng härliga gamla dansvänliga melodier. Det var en mycket trevlig och gemytlig kväll och alla kände sig nöjda med kvällen.