Förening Forshaga

Friluftsdagen 21/10 -20

Skogspromenad

Bilder och anteckningar från PRO:s nationella friluftsdag 21/10 2020 (PRO Hälsosam flyttar ut) på PRO-Gården i Forshaga

Ett 45-tal medlemmar deltog i de olika aktiviteterna som balansövningar, testa ABF:s utlånade stavar, gå en tipspromenad eller stanna kvar på plats och lösa frågorna, spela boule, köpa lotter samt dricka kaffe och äta varm korv med bröd som föreningen bjöd på.

TipsPROmenaden

Anneli Nyqvist och Ulla Andersson hade 10 rätt av de 12 tipsfrågorna, men Anneli lyckades bäst med utslagsfrågan av antalet makaroner i burken. Av alla som hade 9 rätt, lyckades Siri Engelbrekt gissa bäst i utslagsfrågan med 123 makaroner av 126 st, tätt följd av Håkan och Inger Andersson. Det var inte lätt att gissa hur många makaroner det fanns i burken. Anna hade nämligen förvillat oss genom att lägga in några pärlor bland makaronerna! Pristagarna från vänster till höger på vinnarbilden i bildspelet.

Vinnarna på lotteriet kom inte med på bild och inte en hel del av deltagarna heller.

Tack till alla deltagare och arrangörer för en mycket trevlig eftermiddag och vi som inte lyckades så särskilt bra med tipsfrågorna, kan använda oss av den gamla klyschan "Vi hade i alla fall tur med vädret!"

Foton: Nicole Olofsson