Förening Tierp

Medlemsträff 19 april

Medlemsträff PRO Tierp 19 april på Möbeln

Ordförande Carola Willén hälsade cirka 75 stycken medlemmar välkomna till träffen. För underhållningen stod vår egen PRO-kör ”Refrängen”, som ackompanjerades av Holger och Örjan. Kören började med att sjunga fyra vårsånger.

Därefter blev det information och råd vid allvarliga kriser av Gerd Jonsson, Svenska Lottakåren och Mattias Boström, säkerhetsansvarig, Tierps kommun. Gerd visade vad man bör ha hemma för att kunna klara sig i en vecka. Allt finns att läsa i broschyren ”OM KRISEN ELLER KRIGET KOMMER” som har delats ut till alla hushåll.

Sedan fortsatte Refrängen med ytterligare några sånger, därefter blev det kaffe och lottdragning.

Birgitta Bergman informerade om planerade resor, en till Stockholm i maj och sedan en skörderesa till Åland i september.

Avtackning med en blomma till medlemmar som slutat sina uppdrag i PRO Tierp.

Ordförande Carola tackade alla som kommit till träffen.

Nästa medlemsträff blir den 17 maj kl 13.00 på Möbeln.

Lilian Persson
sekreterare