Förening Gimo
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Tootsie

Se Robert Gustavsson på Oscars 29 oktober!

PRO Öregrund har planerat in en teaterresa till Stockholm 29 oktober och bjuder in andra PRO-föreningar att delta. Föreställningen börjar kl. 15.00.

Priset är 1 295 kronor där resa, parkettbiljett, dryck och smörgås ingår.
Resan betalas senast 23 september till PRO Öregrund 17 31 48 0.
Ange ”Tootsie” och ditt namn som betalningsinformation.

Din anmälan går till Inga-Lill Karlsson i PRO Öregrund senast lördag 20 augusti.
E-post: janeingalill.karlsson@gmail.com
Tel eller sms: 070 369 98 13

Buss avgår från:
Öregrund – Sven Perssonhallen kl. 12.00
Östhammar – Påkällan kl. 12.20
Gimo vårdcentral kl. 12.40
Alunda busshållplats kl. 12.55
Uppsala Hjalmar Branting kl. 13.25

Detta är handlingen i ett extremt sammandrag.
Den egoistiska och karriärsdrivna Michael Dorseys (Robert Gustafsson) kämpar för ett break som musikalstjärna på Broadway. Michael har talang men saknar hyfs (och självinsikt) vilket ger honom ett välförtjänt dåligt rykte. Efter att ha skällt ut och klagat på allt och alla får han förklarat från sin agent att han bränt alla sina chanser till att någonsin nå sin dröm. Ingen kommer anställa honom!!! Ur desperation, och den bekanta känslan av att alla andra har fel, föds Michaels kvinnliga alterego Dorothy Michaels (även den rollen spelas av Robert Gustafsson). Genombrottet är ett faktum. Men med framgången kommer utmaningar och att utge sig för att vara kvinna visar sig vara allt annat än okomplicerat.

Text: Inga-Lill Karlsson PRO Öregrund