Förening Storvreta

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

HÖSTENS PUB-TRÄFF

2019-10-06 Höstens intåg förpliktar en PUB-kväll med ölprovning och V75-spel i föreningens regi – under ledning av Ulf Lindberg som valt ut de sex olika Tyska ”ölmärkena” vi provade - där Löwenbräu Oktoberfestbier och Spaten Oktoberfestbier framstod som våra favoriter denna kväll – det finns cirka 5000 ölmärken och 1300 bryggerier i Tyskland – det land i Europa som brygger mest öl.

Kan gemföras med citatet från Systembolagets hemsida om öl:

”Det svenska ölundret - Den stora ölboomen inträffade i slutet av 00-talet i Sverige och i skrivande stund finns det åter långt över 300 kommersiella öltillverkare runt om i landet. Efter Storbritannien är Sverige idag Europas bryggeri tätaste land per capita och många svenska ölsorter räknas idag till världens främsta.”

Hästarna då i V75? Nog sprang de - men inte fullt vår väg! Vi var en noslängd från några sexor - nu blev det tre femmor - med vinst.

Text: Lars Nordström