Förening Storvreta

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Höstmötet 2019

PRO föreningen i Storvreta genonförde den 14 november sitt årliga Höstmöte i SIK´s lokal GP-salen, Skogsvallen. Ett stort antal medlemmar hade slutit upp för att ta del av styrelsens förslag och information.

Under ledning av Ingegerd Wåhlin som mötesordförande och Ianeric Boström som sekreterare - Delgavs vi styrelsens olika förslag för 2020 om bl.a. Verksamhetsplan, Budget, subvention av julfesten med 100 för medlemmar samt att vinsten från ”lotteriet” går till vinster på julfesten – vilket godtogs av medlemmarna med acklamation.

Valberedningens förslag till olika uppdrag/funktioner i föreningen visade sig skapa vissa problem med att ”kassören och hemsideansvarige” önskade avsluta sina uppdrag – valberedningen arbetar vidare med att hitta ersättare för dessa två.

Sedan bjöds vi på en mycket välsmakande ärtsoppa – ”toppad” med punsch för den som önskade.

Efter en väl så omfatande informations- och beslutsordningar med sedvanliga ”ålders uppvaktningar” underhöll även Mixljud oss med skön sång - under ledning av Börje Westergren.

Dragning i höstens stora medlemslotteri genomfördes under stor förväntan på vinst.......vilket resulterade i några mycket glada medlemmar - vilka som vann kommer att redovisas i protokollet från mötet.

Text: Lars Nordström