Förening Storvreta
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Föreningens årliga bilresa

2019-08-13 En ”något sen rapport” från föreningens årliga bilresa den 8 augusti - som hade samlat arton ressugna medlemmar.

Efter en stärkande fika paus vid Aspnäs kyrka – under ”lite åska och några regnstänk” - gick färden vidare mot Östevåla.

I Östervåla besökte vi först Solrosens loppis och intog sedan en mycket välsmakande och mättande lunch på Gästgiveriet – för att sedan besöka Östervåla hembygdsförening och dess möbelmuseum.

Väl där på plats fick vi en övergripande information om föreningens verksamhet av ordföranden Torbjörn Ivarsson. Föreningens främsta uppgift är att förvalta Mårtsbogården och Möbelmuseet.

Det var mycket intressant att se in i ett 20-tal byggnader från 1400-tal till 1900-tal som inramas av en vacker park.

MEN det var framför allt möbel museet (stoltillverkning) som var den största attraktionen – kan verkligen rekommenderas för ett besök.

Stork tack till Eva & Kjell - som ”styrde oss runt” på årets bilresa.

Kaffe paus

Besök på Solrosen