Distrikt Uppsala Län
Arm i arm. Anneli Nygårds

Välkommen till PRO Uppsala län

Vill du stödja en organisation som jobbar för samhällsförbättringar för äldre?
Vill du även möta nya vänner och finna en gemenskap med andra i samma fas i livet, då har du hittat rätt!

Vårt län, med Uppsala stad som mittpunkt, har 42 trevliga föreningar.
Längst i norr hittar vi PRO Skutskär och i söder finns PRO Håbo.
Oavsett var du befinner dig i vårt län kan du hitta en förening som erbjuder aktiviteter, träffar och alla möjliga sammankomster.

Våra föreningar kan skilja sig åt lite, vissa är en konceptförening med speciella inriktningar, som t.ex. kultur eller golf, medan andra föreningar är uppdelade i geografiska områden.
Gemensamt har dom ambitionen att föra samman människor och erbjuda aktiviteter, utbildningar och gemenskap.

Det finns dessutom alltid goda möjligheter för den som vill vara med och påverka och förändra. Både inom föreningen men också för alla seniorer i vårt samhälle.

PRO som organisation har en viktig roll i påverkansarbetet för att seniorer ska ha det bra efter att man avslutat sitt arbetsliv.
Alla ska kunna leva på sin pension, känna sig trygga i samhället och känna att tillsammans går det att göra skillnad.
Dessa frågor jobbar vår organisation hårt för.
PRO är partipolitiskt obundet och hälsar alla som vill vara en del av en härlig gemenskap, hjärtligt välkomna!

Hoppas att vi väckt din nyfikenhet och du känner att just DU har betydelse, oavsett om du vill arbeta med samhällsförbättringar eller njuta av olika aktiviteter i föreningarna.