Förening Össeby

Vi öppnar igen!

Torsdagen den 16 september 2021 öppnar Träffpunkten Allévägen 10 och Kårstaträffen upp för inomhusverksamhet. Det firar vi med att bjuda på kaffe och tårta den 16-17 september på Allévägen. Den 16 och 23 september bjuder vi på kaffe och tårta på Kårstaträffen. Välkommen!

Öppettider ht 2021

Träffpunkten Allévägen: måndag-fredag kl. 10-15.
Kårstaträffen i Kårsta bibliotek: torsdag kl. 13-15.

Eftermiddagar då vi har stängt

Måndag den 4 oktober, 8 november samt 13 december stänger Träffpunkten Allévägen 10 kl. 13.

En träffpunkt är en social mötesplats där du har möjlighet att träffa andra människor för en fika, en pratstund eller för att delta i olika aktiviteter. I Vallentuna kommun finns två träffpunkter. Träffpunkten Allévägen 10 ligger i Vallentuna centrum och Kårsta träffen i Kårsta bibliotek.

Träffpunkterna drivs av fritidsförvaltningen. Träffpunkten på Allévägen har egen personal på plats under ordinarie öppettider. Träffpunkten vänder sig till seniorer och daglediga som vill bryta isoleringen och komma till en plats där det finns umgänge. På Träffpunkten kan man spela spel, fika eller bara prata en stund. Aktiviteter anordnas av personal och i samarbete med föreningar och organisationer i kommunen. Aktiviteter kan vara allsång, frågesport, handarbete, besöka utställningar med mera.

Schema med uteaktiviteter ser du i fliken nedan.

Alla är välkomna!