Förening Södermalm

Mer text

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.

Sitevision frågor

1. Får rosa färg på en länk på en PC och på en Mobil/Platta blir samma länk blå. Oklickad länk är blå. När man klickat på den en gång blir den röd.
  2. Var finns inställning av färg generellt i Sitehandler (text)
  3. Hur får man in en synlig räknare utan att vara programmerare. Tror inte man måste vara en programmerare för att klara att lägga in en räknare men lite avancerad måste man nog vara: https://www.freevisitorcounters.com/ Länk till annan webbplats.
  4. Vad gäller vid publicering, om man står på högsta sida respektive en undersida, vid undersida publiceras inte högre nivåer. Ja, det stämmer.
  5. Sidan 16 Om man publicerar på FB var hamnar det, och om man gör det två gånger vad händer då. Du kommer in i Facebook och kan där välja ve eller vilka du vill dela med.
  6. Sida 17 Vad menas med Main-Land marker och hur korrigerar man det, vid publicering. ???? x
  7. Sida 18 Bildhantering toppnivå 1:1, är detta ett måste, ser en del som är krav men som inte riks använder. Inte ett måste men rekommenderat
  8. Sida 21 Varför inte lägga text i bild. Vet ej vad som menas.
  9. Varför inte konvertera text till bild. Varför skall man göra det? Blir nog dålig kvalitet
  10. Sida 25 Öppna i ny flik, varför. Öppna i ny flik gör man i regel för att man inte skall lämna webbplatsen. Intern behöver man inte göra det. Gärna också när man öppnar ett dokument
  11. Sida 28 Gör om text till pdf varför, formatering ? Därför ”alla” kan läsa en pdf-fil
  12. Sida 28 Vad används länktext till, visas det någonstans. Ja det är den man klickar på för att öppna ett dokument, ny sida etc.
  13. Kommande aktiviteter, hur gör man detta. Görs i Harald men man arbetar med att göra om funktionen på riks.

Sitevision frågor

2. Var finns inställning av färg generellt i Sitehandler (text)
  8. Sida 21 Varför inte lägga text i bild. Vet ej vad som menas.