Förening Kärrtorp
Björksångarna sjunger på Reflexen i Kärrtorp.

Björksångarna sjunger under årsmötet.

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Årsmöte: Bred aktivitet trots pandemin.

45 deltagare på PRO Kärrtorps årsmöte i Biograf Reflexen kunde konstatera att föreningen haft en bred verksamhet under 2021, trots pandemin. När det inte gick att vara inomhus satsade vi på natur- och kulturvandringar samt på boulen.

Kaffeservering i föreningslokalen och studiecirklar kom i gång när pandemin under en tid dämpades.

En stor händelse under året var renoveringen av föreningslokalen på Kärrtorpsvägen 23, i samarbete mellan bostadsbolaget Primula och Skarpnäcks stadsdelsförvaltning som hyr lokalen. På mötet informerades också om att Skarpnäcks stadsdelsnämnd under år 2022 ger vår förening ett bidrag på 10 000 kronor för hyra av Reflexen samt kulturinslag vid möten.

Årsmötet leddes med bravur av Britt-Marie Ekvall. Björksångarna, där några av våra medlemmar deltar, underhöll med vårsånger.

Ytterligare information: Se Verksamhetsberättelse för PRO Kärrtorp 1 januari 2021 -31 december 2021. Pdf, 148.6 kB.

Text: Leif Karlsson