Förening Björkhagen-Hammarbyhöjden

Resor

Resorna genomför vi i samarbete med PRO-föreningarna i Kärrtorp, Bagarmossen och Skarpnäck.På dagsresorna har varje förening 12 platser så först till kvarn gäller.

Örebro med besök i Wadköping och kryssning på Hjälmaren.
Fredag 13 maj.
Wadköping är en fiktiv stad i en berättelse av Hjalmar Bergman. förebild var bland anna Örebro, författarens barndomsstad. Här har man i sin tur skapat ett friluftsmusseum med det namnet. Det är Örebros aeget skansen med hus och gårdar från 1600- - 1800-talet som flyttats hit från stadens centrum. En guide ger oss historisk information.
Lunchkryssning med M/S Gustav Lagerbjelke, ca 3 timmar. Kaptenen guidar oss.
Preliminärt pris
605 kronor vid minst 40 betalande
750 kronor vid minst 30 betalande
Anmälan senast 21 mars till Barbro Trygg 073 024 50 81 eller
barbro.trygg@gmail.com

Stockholmsresa Preliminärt fredag 15 mars
tillsammans med föreningarna längs linje 17 söderort planerar vi en guidad busstur i Stockholmsområdet. Mer inflrmation ger på månadsmötet.
Anmälan till Barbro Trygg.

Fjäderholmarna fredag 24 alternativt 31 maj
Tillsammans med föreningarna längs linje 17 i söderort planerar vi ett guidat besök på Stockholma närmaste skärgårdsö. Mer information ges på månadsmöte.
Anmälan till Barbro Trygg