Förening Björkhagen-Hammarbyhöjden

Vår historia

Vår förra ordförande, Anneli Salava.

Anneli, vår förra ordf., lotsar in medlemmarna

Här har vi funnits länge

Startåret 1981 hade föreningen 291 medlemmar men allt eftersom ökade antalet, som mest till omkring 390 i början av 90-talet. Därefter har vår förening liksom de flesta andra minskat varje år.
Under ett antal år har föreningen hyrt in sig i Markuskyrkan för månads- och årsmöten, fram till 2005 kostnadsfritt. Styrelsemöten hölls i varierande lokaler men från sept 1998 har stadsdelsnämnden upplåtit den nuvarande lokalen på Halmstadsvägen. Där pågår numera alla inomhusaktiviteter, bl.a. Qi gong som startade år 2000.
Friskvård har skett i form av egna arrangemang eller deltagande i stadens. T.ex. fanns under många år ett Panterlopp i stan.

Varje år har innehållit studiecirklar, resor, diverse kulturbesök och underhållning. Mer om detta hittar du under fliken "Lokala aktiviteter". Under stor del av 2020 och 2021 var i princip alla inomhusaktiviteter nedlagda.

Här nedan ser du vår kör/studiecirkel Björksångarna som funnits i ett antal år och som kommit igång igen efter pandemin. Vår nuvarande körledare, Eva Boström, i bakre ledet. Några medlemmar kommer ibland från grannföreningar.

Kören