Samorganisation Norrtälje

Pro-dag 2015

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

PRO-dag i Edsbro 18 augusti 2015 med PRO Edsbro som värdarrangör

Huvudsinslaget var sedvanligt kommunmästerskap i boule för samorganisationens åtta PRO-föreningar varav fyra hade slagits ut i junis kvalomgångar. PRO Frötuna-Rådmansö lag segrade före Väddö, Herräng och Rimbo.

Övriga aktiviteter var tipsrunda, föreläsning, visning av kyrkan och så kaffeserveringen  i församlingsgården. ABF Norrtälje, Eckerö-Linjen och Viking Line var utställare.

Tio hundras sjukgymnaster Eva Möller och Sarah Lindberg informerade om fallprevention och Norrtälje kommuns Kerstin Stambert informerade om e-hemtjänst (IT med kamera för tillsyn av hemtjänstanvändare /frivilligt/.

Cirka hundra personer besökte denna soliga och vackra höstdag. Norrtelje Tidning gjorde ett helsidesreferat infört 19 augusti