Förening Frötuna-Rådmansö

Resor och Teater

En teatersalong

Teatersalong

Kom med på våra trevliga resor och teaterbesök
Anmälningar görs på medlemsmöte eller till
Eva Jansson tel 070-304 97 48

Avbokningsregler (om inte researrangören har andra regler)
Ibland blir man sjuk och kan inte följa med på bokad resa. För sådana fall har Konsumentverket tillsammans med resebranschen utarbetat ett regelverk.
Kom ihåg att om Du har en reseförsäkring t.ex. i den vanliga hemförsäkringen, kan Du få ersättning för Din kostnad till PRO-föreningen från den. Läkarintyg krävs alltid.

Utflykter och studiebesök
Din anmälan är bindande och kostnader för guider osv. delas med antalet deltagare.
Avbokningskostnaden kan därför bli olika beroende på aktivitet.
I de fall enskilt bussbolag anlitas och resenären uteblir, oavsett skäl, ska kostnaden för bussen erläggas.

PRO:s Kollektiva föreningsförsäkring hos Folksam (100 180)
Premien betalas av riksorganisationen. Försäkringen gäller för olycksfall som inträffar när medlem deltar i PRO-organisationens verksamhet och vid direkt färd till och från verksamheten, samt uppdrag för föreningen, resor, möten, studiecirklar, kurser m.m. förutsatt att beslut fattats av styrelsen.
Telefon till Folksam 0771-96 09 60