Förening Kallhäll-Stäket

Medlemsinfo

Om du har frågor eller synpunkter på vår verksamhet, kan du kontakta oss enligt nedanstående adresser. Antingen via post, telefon eller e-mail.

• PRO Kallhäll-Stäket
  • Expedition Kopparvägen 43 Kallhäll
  • Box 2006, 176 02 Järfälla
  • Telefon: 070 - 583 51 08
  • e-post: kallhall-staket@pro.se
  • Plusgiro 791429-4
  • Expeditionstider 10.00-11.00 onsdagar (ej juni - augusti)

Det här får du i PRO

I PRO hittar du garanterat något som passar dig! Vi erbjuder trevligt umgänge, spännande upplevelser och personlig utveckling - plus massor av förmåner.

Varje dag engagerar sig PRO:are runt om i landet för medlemmars intressen, gemenskap och personliga utveckling. Tillsammans är vi starka och ser till så att livet som pensionär blir både bättre och roligare.

I PRO får du trevligt umgänge och spännande upplevelser för livet. Du väljer vilken förening du vill tillhöra vars aktiviteter du som medlem kan ta del av - dessutom får du en mängd medlemsförmåner.

Det finns ca 1 400 lokala föreningar i PRO med verksamhet inom allt från kultur och resor till studier och friskvård. I PRO kan du exempelvis dansa, snickra, spela boule, åka på kryssning, gå på teater med mera.

PRO gör skillnad i samhället

Varje dag kämpar tusentals PRO:are för ett bättre samhälle för pensionärer. Tillsammans påverkar vi och gör skillnad på alla nivåer. Vi lämnar förslag och ställer krav på politiker och makthavare, och vi ser till så att våra frågor uppmärksammas i media.

PRO är en partipolitiskt obunden, av medlemmarna demokratiskt styrd organisation. Som medlem kan du påverka vad som ska hända i din förening och välja vilka medlemmar som ska representera dig i PRO:s beslutande organ. Du kan också själv bli ledare eller förtroendevald.

Förmåner för en skönare pension

Som medlem i PRO får du följande medlemsförmåner:

• Förmånspaketet PRO-Mervärde med hundratalet rabatter och erbjudanden
  • Nio nummer av PRO:s tidning PROpensionären
  • Rabatt på resor med PRO:s resebyrå PROmedlemsresor
  • Rabatt på logi och kost på PRO:s folkhögskola
  • Kontaktombud i PRO-föreningen
  • Kostnadsfri datasupport.

Avgifter

Medlemsavgifter

Medlemsavgiften för år 2023 är 345 kronor.

Avgiften fördelas enligt följande:

PRO Riksorganisationen 180 kr

PRO Sthlms distrikt 80 kr

PRO Kallhäll-Stäket 85 kr

Tidningen PRO-Pensionären ingår i medlemsavgiften med 9 nr/år.)

PRO Kallhäll-Stäket är med i central medlemsuppbörd vilket innebär att medlemsbevis kommer direkt från Riksorganisationen efter anmälan om medlemskap samt inbetalningskort.

Om du är fullbetalande medlem i en annan PRO-förening och vill gå in som föreningsmedlem i PRO Kallhäll-Stäket är avgiften 85 kronor.

Meddela i så fall här vilken PRO-förening du är med i.