Förening Jakobsberg

80-årsfirandet 22-10-20

PRO Jakobsberg firade sin 80-årsdag den 20 oktober helt med egna artister, hembakade tårtor och ett glatt humör!

150 personer fick njuta av vår egen sångkör, PROtonerna, den egna sång- och musikgruppen "Samspel", samt våra egna PRO - poeter med poesi - och novellsamlingen, "Minnen". Mingel i foajén med cider och tilltugg. Inbjudna gäster från PRO-föreningarna i Järfälla, Hörselskadades Förening Järfälla Upplands- Bro, Jasminhuset och ABF gratulerade och tackade för fint samabete. Tillströmningen var så stor att vi fick byta till en större lokal, vilket gick att ordna galant genom Jakobsbergskyrkans suveräna medarbetare..

En timmes underhållningsprogram avlöstes sedan av välsmakande tårtkalas i samlingssalen, där Laila Gustafson med medarbetare ordnat servering.med finess. Allt bakverk hade gjorts via ett 10-tal PRO-medlemmar, som Barbro Säfsten "basade" över.

Ordföranden Bo Johansson hälsade välkommen, med föreningens fana från 1953 i bakgrunden. Sedan följde PROtonerna under ledning av Stefan Svennerby, därefter Samspel med Bo Rönngren i spetsen, samt uppläsning av egna verk från ,"Minnen" redigerat av Inkeri Kuosku..

Tack allesammans som gjorde dagen till en minnesvärd bemärkelsedag!

Närmare 150 personer i kyrksalen

Barbro Säfsten presenterar dagens program