Förening Färingsö

Turnering 2022

Varje sommar spelar vi en turnering med PRO Ekerö.

2022 års vänskapsmatcher mot PRO Ekerö spelades den 11 augusti på banorna vid Stockbygården och den 18 augusti på banorna i Ekebyhovs slottspark. Första spelomgången vann PRO Färingsö med 7 - 2. Andra spelomgången vann PRO Ekerö med 7 - 2. Slutresultatet blev alltså oavgjort. PRO Färingsö tackar PRO Ekerö för spännande spel och trevlig samvaro.

Boulespel

Boulespelarna fikar

Fikapaus Foto: Anja Wikman

Fikapaus för boulespelarna

Paus i spelet Foto: Anja Wikman

Ibland måste man mäta Foto: Gun Häll

Boulespelare Foto: Gun Häll

2021 års vänskapsmatcher mot PRO Ekerö spelades den 5 augusti på banorna vid Stockbygården och den 12 augusti på banorna i Ekebyhovs slottspark. Detta år vann PRO Ekerö turneringen. Det var roligt att träffas för att spela, utbyta erfarenheter och fika tillsammans.

Våra årliga vänskapsmatcher mot PRO Ekerö har gått av stapeln. Den 13 augusti år 2020 spelade vi på banorna i Ekebyhovs slottspark. Där vann PRO Färingsö med 8 - 1. Den 3 september spelades returmatcherna på banorna vid Stockbygården. PRO Färingsö vann med 5 - 4. Det var trevligt att träffas för att spela och fika tillsammans.