Förening Färingsö

Stockbygården

Vi är en vital förening med cirka 340 medlemmar, som tillsammans skapar en mötesplats för gemenskap, personlig utveckling, glädje och hälsa.

PRO Färingsö ingår i distrikt Stockholms län/Ekerö samorganisation av PRO Riksorganisation. PRO är partipolitiskt oberoende. Du kan bli medlem i PRO om du har någon form av ålders-, avtals-, änke-, efterlevnadspension eller sjukersättning. Maka/make eller sambo är också hjärtligt välkomna som medlemmar. Årsavgiften 2024 är 310 kr. PRO Färingsö har som huvudmål att aktivera, stödja och ge möjlighet till sociala kontakter. I Kommunala Pensionärs Rådet (KPR) driver föreningen frågor om t.ex. boende, omsorg och är aktiv i alla samhällsfrågor som har anknytning till oss äldre.