Förening Tumba

Boule i juni och juli 2024

Denna dag den 19 juni var vi 15 personer som spelade boule, lite småkyligt var det nog. Men god stämning som alltid och fikastunderna är ett mysigt avbrott mellan de två matcherna.

Den 26 juni kom 21 PRO-are för att spela boule. Vi blev glatt överraskade för vi hade fått sittbänkar utmed boulebanorna. Botkyrka kommun hade ordnat det efter önskemål. Varmare denna onsdag och de blå PRO-tröjorna med tryck kunde med fördel användas. Lite reklam måste man få göra! Blomsterprakten är imponerande på Rödstu Hage.

Onsdagen den 3 juli var vi 25 personer på plats på Rödstu Hage för att spela ett par matcher boule. Lite svalt även denna gång och jackorna kom på igen. Men en del är tuffa och klarar sig ändå! Det är ju ändå sommar! Intressanta samtal både före start och vid fikapausen.

Den 10 juli var vi 33 personer som spelade boule! Det är rekord för säsongen och nära gränsen för hur många som kan spela samtidigt. 36 personer är max för att få spela samtidigt! Det gick alldeles utmärkt denna dag och vädret var idealiskt. De fina tröjorna för PRO Tumba ger god reklam.