Förening Tumba

Good Old Days 22 oktober 2021

En kär tradition återupptas äntligen! Läs Ing-Maris text om festen här! Pdf, 161.2 kB.

Så kunde vi då äntligen samlas igen efter att restriktioner mot pandemin lättat. Med en full vaccination kan man känna sig trygg om än inte helt säker. Direkt efter Inga-Britt Rovas välkomstord satt jubilarerna ner och fick höra en hyllningssång av de stående gästerna. Med glädje fick vi äta mycket god mat, lyssna på härlig musik och ibland sjunga allsgång, gå en tipsrunda i lokalerna och vinna priser i lotteriet. Många med hatt fick ett extra glas vin! En så välordnad fest för oss som fyllt eller fyller 80 eller 90 år under året. Öppet för alla medlemmar, men jubilarerna blir bjudna på festen!

Mellan förrätten och varmrätten sändes gästerna ut på en tipsrunda i lokalerna. Det var tio frågor och utslagsfrågan var en stor burk kastanjer, hur många? Först därefter fick vi hämta den mycket goda maten vid serveringsbordet. Vid varje kuvert fanns en agenda och vilka maträtter vi fick. Klicka gärna på Ing-Maries beskrivning av festen ovan. Hon var dessutom en fin konfrencier. Allt var så fint ordnat.