Förening Tumba

Boule vår och sommar 2021

Bouleverksamheten är i full gång. Vi träffas varje onsdag vid Rödstu Hage, se information under rubriken Boule på Rödstu Hage!

Vi startade boulespelet redan den 7 april 2021. Men oj vad det var kallt, och det höll i sig stora delar av april. Dock var vädret mycket bättre när vi bestämt oss för att ha en boulefest vid Seniorhuset i Tumba. Den gick av stapeln den 20 april. Självklart var vi utomhus för att hindra smittspridning. Det blev grillad korv av olika beskaffenhet och hamburgare, allt med härliga tillbehör. Lättöl eller vatten till. En tipsrunda i trädgården och så prisutdelning till skickliga boulespelare och tipslösare! En fin dag!

Vi fortsätter hela sommaren med boulespel på Rödstu Hage. Välkommen att testa en onsdag klockan 09.45 för incheckning. Tag med fika, som vi avnjuter i en paus mellan de två matcherna. Vi börjar spelet kl. 10.00. Låt dig inspireras av bildspelet! Vi spelar enligt restrikstioner från FHM. Kostnad för en säsong är 100 kr. Att testa en gång, kostar inget! Det blommar vackert i backen där vi håller till. Välkommen!

Ovanstående bildspel är från boulen under juni månad 2021

Ovanstående bildspel är från boulen i juli 2021