Förening Tumba

Fest för jubilarer 23 oktober 2020

Enligt lång tradition bjuder vi in jubilarer till en fest varje år. Detta år blev det i coronans tecken. Det fungerade med glest mellan gästerna.

I vanliga fall brukar vi bjuda in alla medlemmar till en stor fest som kallas "Good Old Days". Detta speciella år blev det en mycket stillsammare festlighet endast för inbjudna jubilarer och en medföljare. PRO Tumbas styrelse fanns med och var spridda bland borden. Det var uppåt tjugotalet jubilarer som tackade ja till inbjudan och flera av dem hade en närstående med sig. Det blev en fin trerätters middag i Xenter vid Utbildningsvägen i Tumba. Personalen hade dukat glest i en lång korridor, och det blev riktigt trivsamt. Det fanns intressanta aktiviteter att titta på i väntan på maten. 3D-skrivarna var igång bakom glasväggarna och studenterna bevakade att de fungerade. Det var något att prata om under middagen! Alla jubilarer verkade nöjda när de gick hem med rosen de fick när de kom.