Förening Åsunden
Start av PRO Åsunden

Vår historia

Informationsmötet den 22 mars 1988 samlade ett 40-tal personer och av dessa anmälde sig 29 som medlemmar. Distriktet bjöd på kaffe samt underhållning av Göte Lysjö. En interimsstyrelse utsågs bestående av Georg Henningsson sammankallande samt Kerstin Bygård och Gustav Johansson. Beslutades att nästa möte skall hållas i mitten på april. Detta nästa möte hölls den 20 april i Torsbo Fritidsgård där ett 30-tal intresserade mötte upp. Från distriktet infann sig ordf. Henry Andersson och kassören Anders Andersson. Beslutades att bilda en pensionärsförening och att föreningens namn skall vara ”PRO Åsunden”. Årsavgiften för innevarande år bestämdes till 50:- och att inget arvode utbetalas till uppdragstagare. Beslutades att styrelsen skall bestå av sju personer. Följande personer valdes att ingå i styrelsen: Ordförande Georg Henningsson, Gällstad, kassör Sture Börjesson, Gällstad, studieledare Bernt Solvang, Torsbo, Övriga i styrelsen blev: Kerstin Bygård,Torsbo, Rauni Mönkkönen, Gällstad, Gustav Johansson, Vegby och Margit Johansson, Göransfors. Den nybildade föreningen erhöll ett startbidrag på ettusen kr. från distriktet.