Förening Åsunden

Dammen 24/8

När sommaren 2023 (för sista gången?) visade sig från sin allra bästa sida, med en mycket varm sol på en klarblå himmel, hade PRO Åsunden upptaktsmöte för säsongen 2023-2024. I år var det i Equmeniakyrkans nya och vackra lokaler på Dammen i Tvärred. Cirka 50 medlemmar åt en fantastiskt god middag, signerad vår sekreterare ”Pyret”. Den maten skulle stå sig väl i Mästerkocken VIP. Dagens gäst var f.d. polisen Peter Matthijs, som berättade lite om polisarbetet och sin karriär. Men framförallt, med hjälp av korta filmer om polishunden, visade och berättade Peter om det helt otroliga jobb dessa hundar gör, hur de tränas och används och hur hundförarna inom polisen arbetar. Vi fick även följa med ut i solskenet och se Peter med sin egen pensionerade polishund i action. En för oss alla mycket imponerande uppvisning. Vid det avslutande kaffet informerade ordf. Rolf Nilsson om kommande resor, olika musik- och kulturarrangemang och våra egna aktiviteter och studiecirklar som i huvudsak börjar nu i september. All denna info återfinns på vår hemsida. Nästa månadsmöte är den 21 september och hålls i Bynanders motormuseum på Torstorps gård i Svenljunga, då vi kombinerar själva mötet med en rundvandring bland ett stort antal mycket intressanta fordon.