Förening Åsunden

Årsmöte 2024

PRO Åsunden hade i år sitt årsmöte i Tvärreds mycket vackra församlingshem. Över 60 medlemmar var med och åt semla och köpte lotter i sådan fart så de tog slut mycket snabbt. Karl-Johan Gollnik medverkade med fantastisk fin och stämningsfull sång och musik. Vid den inledande parentationen för de medlemmar som gått bort det senaste året sjöng och spelade Karl-Johan ”Som en blänkande silvertråd” av Lars Berghagen. Efter avslutade årsmötesförhandlingar fortsatte Gollnik att förgylla vår eftermiddag med ett stort antal mycket vackra musikstycken. Låtvalen, sången och musiken höll rakt igenom väldigt hög klass. Marianne Lorentzon avtackades med blommor efter många år i styrelsen och Kjell Andersson valdes in som ny styrelseledamot. I övrigt blev det omval på merparten av alla poster. Glädjande är att vi fortsatt inte har några vakanser utan alla funktioner är tillsatta. Majken Engvall informerade från det senaste mötet i det kommunala rådet för äldrefrågor. Rolf Nilsson berättade om kommande aktiviteter både i PRO distriktet och i PRO Åsunden. Nästa månadsträff är i Torsbo den 21 mars kl. 17.30 då Anders Svensson visar bilder från Alaska.

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.