Förening Svenljunga

Verksamhetsberättelse PRO Svenljunga 2021

På grund av pandemin blev det inte många sammankomster 2021, - totalt 4.

Den 14 juli hade vi grillträff i Thilanderska parken där vi var 12 medlemmar. Ordföranden Mauno Lundin gratulerades då han snart fyllde 80.

Den 25 august hade vi ett uppstartsmöte på Caesar's restaurang på torget. Det var ett 20-tal medlemmar där. Musik av Mogens och vi åt en god middag och alla var glada och nöjda.

Ett årsmöte den 29 sseptember i vår lokal Protusgränd med 22 medl hölls och Mauno Lundin avgick som ordförande och en ny valdes, Christina Lisshammar, på två år. En ny ledamot invaldes, Mogens Bendtsen på två år. Som ordförande på mötet satt distriktsordföranden Rune Johansson.

Ett medlemsmöte hölls den 24 november i Protusgränd där 18 medlemmar närvarade. Vi hälsade 3 kvinnor från kommunens hemtjänst och omsorgs utredning välkomna. Våra medlemmar hade många frågor och fick mycket tillfredställande svar på de flesta. Jag kan inte redogöra för allt som sas, men mötet med kommunfolket rätade ut många frågetecken.