Förening Svenljunga

Verksamhetsberättelse PRO Svenljunga 2020

Vi har haft 8 styrelsemöten under året. På grund av pandemin så kunde vi inte ha så många möten

Vi hade ett medlemsmöte 29. januar där vi informerade om kommande årsmöte och aktiviteter bl. a. Om vårt gym, där Birgitta Svensson, friskvårdsansvarig, kan förevisa hur man använder redskapen. Underhöll oss gjorde Stig Svensson.

Årsmötet den 26. februari var 17 kvinnor och 8 män närvarande. Tyvärr lämnade Gunnar Svensson styrelsen och ny ledamot blev Elin Bendtsen. Föreningen bjöd på smörgåstårta som smakade bra.

Sedan fick vi vänta till 27. augusti, då vi fixade till en pubafton på Steak-house, Torget i Svenljunga, där man fick hålla avstånd, men blev mycket uppskattad då man fick återse gamla vänner.

Den 30. september hade vi öppet hus, där vi bl. a. Informerade om en resa till Göteborg som distriktet ordnar, men det kommer att bli längre fram när covid-19 släpper sitt grepp.

Ett sista medlemsmöte hade vi den 28. oktober i PRO-lokalen Protus Gränd 4, där alla möten är. Lokalen är ganska nyrenoverad och fin nu. Dit hade vi bjudit in städfirman Dammråttan, som informerade hur man anlitar dom m.m.

Med denna berättelse om 2020årets verksamhet ser vi fram mot att covid-19 släpper sitt grepp så vi kan träffas mera normalt.