Förening Örby

70 års Jubileum

PRO Örby firar 70 års jubileum

Lördagen den 26 oktober, firade PRO Örby 70 år som förening, det är alltså 70 år sedan föreningen bildades. Detta högtidlighölls med en middag på Örbygården, med 70 .närvarande matgäster. Ordförande Gerry Noren hälsade alla hjärtligt välkomna, till detta jubileumsfirande. Sedan var det dags för förrätt, därefter varmrätt och sedan efterrätt. Därefter gick Gerry igenom, lite av vad föreningen sysslat med, under tiden från starten och fram till nu. Han berättade bl a om vilka som varit ordförande under den tiden. Kjell Hugosson från PRO distriktet och Göran Weiler från samorganisationen i Mark, framförde sina hyllningar till PRO Örby. Därefter var det dags för underhållning, Benny Jannerbrink countrymusiker bjöd på ett gediget framförande, av trevlig musik i en och en halv timma. Vilket verkade tilltala alla festdeltagare. Han avtackades och sedan var det dags för kaffe och tårta. Därefter var programmet över och Gerry tackade alla för ikväll.
Text Roland Andreasson Foto Karl-Bertil Karlsson