Förening Kinna
Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Bussresa Dalslands Kanal den 11 juni 2024. (max 48 personer)

Kostnad för bussresa, båtresa med lunch samt guidning och eftermiddagsfika i Dals Rostock blir 950 kr per person, betalas till samorganisationens bankgiro 435-8842 senast 20 maj.

07:00 Bussen avgår från Framnäs, Kinna

Stopp på lämpligt ställe utmed vägen mot Håverud för att inta medhavd förmiddagsfika.

10:50 M/S Storholmen eller M/S Dalslandia avgår från Håverud till Långbron.

Lunch serveras under resan. Den består av varmrökt lax, sallad, kall örtsås, potatis, smör & bröd samt lättdryck. Alternativ till fisk finns, men måste förbeställas.

14:00 Båten angör Långbron, där möter bussen upp.

Resan går vidare till Dals Rostock (Mellerud) och besök på Örtagården.

14:45 beräknar vi vara framme. Där får vi en guidning (2 grupper). Tillfälle ges också att på egen hand titta på olika samlingar från trakten. I örtagården finns det många växter, örter och kryddor. Det finns även en liten butik med mycket smått och gott.

I hembygdsföreningens café blir vi serverade kaffe och smörgås på hembakat bröd.

17-tiden beräknar vi påbörja hemresan som beräknas ta cirka 2 ½ timma.

19:30 åter i Kinna

Anmälan till Margareta Ljungström telefon 070 392 15 15