Förening Kinna

Aktuella konsumentfrågor, goda tips med bra telefonnummer

Text

Folksams Pdf, 1.3 MB.Försäkringsbesked . Deltagarolycksfallsförsäkring för pensionärsgrupper Pdf, 1.3 MB.

Ifall olyckan skulle vara framme på någon aktivitet eller till och från aktivitet.
Direkt nummer till Folksam ang försäkringen K63465 är 08-772 84 43.
Anmälan av olycka sker på 0771-950 950 uppge Försäkringsnummer K63465

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Patientnämnden – när vården inte blir som du tänkt dig

Vet du om att du kan vända dig till Patientnämnden med klagomål eller synpunkter på den vård du eller dina anhöriga har fått? Det gäller för sjukvård på särskilda boenden som till exempel äldreboenden, men också hemsjukvård samt all offentligt finansierad vård på vårdcentraler, sjukhus eller tandvård. Så om du inte vill vända dig direkt till din vårdgivare med klagomål eller synpunkter kan du vända dig till Patientnämnden som då fungerar som en länk mellan dig och vårdgivaren.

Vill du veta mer om Patientnämndens arbete kommer vi gärna ut till din förening för att berätta mer. Kontakta oss då på patientnamnden@vgregion.se

Om du vill ha information om Patientnämnden i era lokaler kan du kostnadsfritt beställa foldrar från oss. Vi har foldrar på svenska och flera andra språk.

Du beställer foldrar här Länk till annan webbplats.

Om du vill lämna ett klagomål på vård du eller dina anhöriga har fått kan du göra det digitalt på 1177.se, via brev eller över telefon. Se mer på vår hemsida: www.vgregion.se/patientnamnden Länk till annan webbplats.