Förening Viskafors

Bli Medlem

Här underhåller våra körmedlemmar och under medlemmsträffar kan du läsa mer om vilka uppträden/föreläsare vi har här

Personer framför träd
Formulär ansökan om medlemskap

Välkommen till PRO_Viskafors

Siv-Britt Andersson, tel 076 876 77 88 är den, som har hand om medlemsregister och nyrekryteringar lokalt här i Viskafors.
Ring henne gärna och hör dig för om du har funderingar om medlemsskap, eller maila till lars.andersson1941@live.se

Som medlem i PRO kan du träffa nya vänner, få nya upplevelser och kunskaper och delta i ett stort utbud av olika aktiviteter. Samtidigt stöder du PROs påverkansarbete för pensionärernas villkor i samhället. Du får dessutom tidningen PROpensionären och många andra medlemsförmåner.

Längst nere i det mörka fältet på denna sida kan du även finna en länk "medlemsansökan"

PRO är en partipolitiskt oberoende organisation för alla pensionärer.
Alla som uppbär någon form av pension kan bli medlemmar i PRO. Det gäller ålderspension, sjukersättning (tidigare benämnd förtidspension), avtalspension, änkepension, efterlevnadspension. Dessutom kan den som själv inte är pensionär men som är maka, make eller sambo med PRO medlem bli medlem i PRO.

Medlemsavgiften kan variera beroende på vilken förening du kommer att tillhöra. För PRO Viskafors är avgiften 275 kr/år. I detta belopp ingår
190 kr till Riksorganisationen
45 kr till PRO Distriktet Södra Älvsborg
40 kr till vår egen förening PRO Viskafors
285 kr

Som medlem får du tidningen PROpensionären (ett ex per hushåll) som utkommer 9 gånger per år, 100-120 sidor. I medlemsavgiften ingår också en olycksfallsförsäkring som gäller vid PRO-arrangemang eller när man är på väg till eller ifrån ett PRO arrangemang.

Som medlem får du olika förmåner som kan variera över tid. Många föreningar har erbjudanden som gäller lokalt på orten.

Som medlem kan du delta i alla föreningsaktiviteter och studera med PRO-rabatt vid PROs Folkhögskola i Gysinge. Du har även rabatt på Grand Tours resor.

Om du har önskemål om medlemsskap i viss förening, ska du ange det i meddelanderutan.

Genom att anmäla dig som medlem accepterar du att ingå i PROs centrala databaserade medlemsregister. Det används av PRO internt och säljs inte vidare till andra.

Formulär medlemsansökan