Förening Mariefred

På Gång

Den nationella utbildningen Senior@digitalt pågår även hos oss i Mariefred. Detta är ett samprojekt med SPF och riktar sig till Dig som vill lära Dig mera om hur Din mobiltelefon, padda och/eller dator fungerar. Kursen/utbildningen är upplagd utifrån behov och intresse, och leds av handledare från Vuxenskolan. Utbildningen är i Biohuset.

Projektgrupp bestående av representanter från SPF och PRO; styrelser organiserar utbildningstillfällena och samordnar praktiska detaljer. Datum och klockslag annonseras på hemsidor, informeras via epost och sms, och här ansvarar respektive medlemsorganisation för att deras medlemmar nås av informationen

Under kommande månader kommer det att bli olika informationstillfällen i Biohusets café om bla 1177, ladda ner reseappar med mera. Så kolla dina Sms och din epost för vidare information.