Förening Oxelösund

190926 Medlemsträff

Medlemsträff Hundra ord i Sn Torsdagen 26/9 var det medlemsträff i PRO lokalen 75 personer hade mött upp denna dag jätteroligt att så många mötte upp. Bröderna Almqvist underhöll med 70-80 tals musik alla åhörare satt med ett leende på läpparna, mycket bra underhållning. Mayvor informerade att man kan söka bidrag från allmänna pensionsnämnden om man inte har en pension på 15,000 kr i månaden. Hade även varit på KPR och där diskuterades om turbulensen i hemtjänsten. Anita informerade om mannekängvisning den 1/10. Om utflykt till Ingvalds torps handelsträdgård 8/10.Birger Svensson informerade om hur viktigt det är med reflexer och att man bör ha halkskydd under vintern. Karin informerade om resor bland annat julbordsresan med Cinderella den 28-29 november. Julbord på Åsa folkhögskola. Lotter såldes med fina vinster som systugan fixat. Stort tack till kaffetanterna som fixat goda mackor och gott kaffe.

Text & Bild Dagny Persson/ Anita Linder