Förening Oxelösund

240319 Medlemsträff

Tisdagen 19 mars var 34 medlemmar samlade till medlemmsträff I PRO-lokalen. Oppositionrådet Linus Fogel var inbjuden att prata om kommunens bokslut för 2023, med speciellt focus på vård och omsorgsfrågor. Linus visade några bilder och höll en mycket intressant och inspirerande genomgång på ca 1 tim. Frågor ställdes och diskussioner och reflektioner uppstod. Vi konstaterade att vi inte tycker lika i allt men vi var eniga om att omsorgen om äldre är en viktig fråga som vi pensionärer följer med både oro och förhppningar om förändringar och förbättringar.

Alla serverades kaffe och härliga mackor, gjorda av våra duktiga “kaffetanter” -tack för att ni finns.

Karin informerade om reseverksamheten tillsammans med SPF- seinorerna. Stig informerade om vår tisdagssamvaro som är vår verksamhet alla tisdagar 14-16 med det innehåll vi själva bestämmer. Till sist höll Ihréne I lottdragningen på ringlotter med fina vinster och dragning på kaffebiljetten.