Förening Oxelösund

240220 Årsmöte

Tisdagen den 20 februari hölls årsmöte i PRO-lokalen.

Drygt 60 medlemmar hade hörsammat inbjudan. Mötet inleddes med en minuts tystnad för att minnas de medlemmar som under senaste året avlidit. Därefter vidtog sedvanliga årsmötesförhandlingar där Tommy Setzman från Trosa PRO med van hand svingade ordförandeklubban. Val genomförde enligt följande: Ombud till PRO-distriktets årsmöte – Ann Svensson, Maude Wiberg, Stig Forss med Åke Jordensjö som ersättare. Till PRO, Oxelösunds styrelse valdes Ann Svensson till kassör (2år), Dagny Persson, Stig Forss och Åke Jordensjö valdes till ledamöter (2år) och till revisor Lena Blomkvist (2år). Kvarstår i styrelsen gör Mayvor Lundberg, ordförande, Maude Wiberg och Wolf Billström som ledamöter samt Göran Johansson som revisor.

Ihrene Blom som styrelseledamot och Marianne Karlsson som revisor avtackades med blommor och lottpaket. Kaffe och smörgås intogs och Åke Nilsson från Gnesta underhöll med gitarrspel och sång. En trevlig eftermiddag med många samtal, sång och skratt.

Foto: Ann Svensson