Förening Nyköping

2024

Söndagen den 10 mars kom ca 85 personer för att dansa till Christer Eklunds orkester. Det var full fart på dansgolvet. I pausen serverades kaffe, smörgås och god kaka.
Gratis dansentré som lottades ut på entrébiljetten vanns av Agneta Ström.
Det blev en lyckad eftermiddag med bra dansmusik. Tack till alla som jobbade denna eftermiddag.
Vi ses på nästa dans den 14 april.

Tisdagen den 20 februari var det Medlemsträff.
Aina hälsade alla välkomna till träffen och även till Sören Jansson som höll föredrag och visade bilder om ANA:s historia. Som alltid blev det kaffe med gofika.
Grattis till Hans Johansson och Saga Lindström som vann på entrébiljetten.
Tack till alla och hoppas vi ses på Årsmötet.

Lördagen den 17 februari var det Öppet Hus med Loppis.
Det var även försäljning av hembakat bröd. Det var många besökare som kom och kunde ta en fika, prata och umgås. Några fyndade på loppis samt hade turen att vinna finna vinster då det även fanns lotteri.
Vi ses på nästa Öppet Hus.

Söndagen den 11 februari kom ca 80 personer för att dansa till Bosse Franks orkester. Det var full fart på dansgolvet och kul att så många herrar kom denna söndag.
I pausen smakade det bra med kaffe och smörgås samt en kaka.
Stort tack till alla som jobbade.
Vi ses på nästa dans den 10 mars - då spelar Christer Eklund.

Tisdagen den 6 februari var det medlemsträff med musikfrågetävling.
Aina hälsade alla välkomna. Vi började med musiktävlingen som Conny ansvarade för. Tävlingen bestod av 16 frågor med blandad musik och årtal.
Vinnare med 12 rätt blev Marianne Hasselqvist och på andra plats med 10 rätt Janne Nilsson och Yvonne Paulsson.
Det var också dragning på entrébiljetten som vanns av Ingegerd Huselius och Gun-Britt Andersson.
Det blev som vanligt kaffe med bulle och kaka. Tack till Bruna och Gun-Britt P som jobbade.
Aina avslutade med att informera om kommande aktiviteter.
Vi ses på nästa träff.

Lördagen den 3 februari åkte 20 personer till Vadsbro för Revyn "Upp till Camping". Det bjöds på en musikalisk trivselfars om livet på en camping. Det blev en underhållande och rolig lördagskväll med många skratt. I pausen blev det kaffe o smörgås.
Tack till Hans som ordnat med resan.

Tisdagen den 30 januari spelade vi Bingo.
33 personer kom för att spela denna eftermiddag. Löpare var Bruna och Gun-Britt och utropare Anita och Tuula. Marianne kassör som delade ut vinster.
Efter halva tiden smakade det bra med kaffe o smörgås.
Vi ses på nästa Bingo.

Tisdagen den 23 januari var det Medlemsträff. Trots dåligt väder kom ca 40 personer.
Ordf Aina Svensson hälsade alla välkomna även till Mattias Karlsson och Fredrik Andersson Sköld från Nyköpings Kommun.
Mattias Karlsson informerade om äldreomsorgen hur den fungerar i kommunen. Fredrik Andersson Sköld informerade om den volontärverksamhet som kommunen bygger upp och som ska erbjuda stöd och sällskap i vardagen.
Efter all information smakade det bra med kaffe o bröd.
Tack alla som kom och till kaffegruppen.
Vi ses på nästa möte 6 februari.

Tisdagen den 9 januari var vårens första medlemsmöte.
Det var "Upptaktsmöte" och ca 70 personer kom denna eftermiddag.

Ordförande Aina Svensson hälsade alla välkomna även till eftermiddagens underhållare Hasse o Lasse.

Vi fick information om vårens aktiviteter vad gäller resor, studier och utflykter - allt står i det utskickade programmet.
Distriktsordförande Inger Jonasson Sjödin informerade om en resa för medlemmar med möjlighet att ta med en vän som ännu inte är medlem. Resan är gratis och mer information kommer. Boka redan nu 15 augusti.

Efter information och en stunds underhållning serverades kaffe med bröd. Sedan fortsatte underhållarna med mer sång och musik.
Tack till alla som kom och även till kaffekommittén.

Vi ses på nästa medlemsmöte 23 januari.

Tisdagen den 16 januari var det Bingodags. Det kom 25 personer trots det kyliga vädret.
Utropare Anita o Tuula, löpare Bruna o Gun-Britt och som vanligt var Marianne kassör. I pausen kaffe med goda smörgåsar.
Vi ses på nästa Bingo 30 januari.

Söndag den 10 december var det höstens sista dans.
Vi var ca 50 personer som dansade till Eklöfs Orkester - en härlig eftermiddag.
Efter halva tiden blev det kaffepaus med goda skinksmörgåsar som personalen i Cafeterian gjort.
Innan dansen fortsatte blev det lottdragning och på entrébiljetten blev Margareta Eklund vinnare av en gratis dansentré.
God Jul och Gott Nytt År - vi ses på nästa dans den 7 januari då Holens står för musiken.

Söndag 12 november var det dans i Pensionärernas Hus. Då sjukdomsfall drabbat Edwings Orkester blev Christer Eklund ersättare - räddare i nöden med kort varsel. Det blev en riktigt lyckad eftermiddag med ca 70 danssugna. På entrébiljetten blev Janne Nilsson vinnare av gratis dansentré.
Vi ses nästa dans den 10 decemberdå Eklöfs spelar.

Söndag 15 oktober var det dans i Pensionärernas Hus
Vi var ca 70 personer som dansade till Bosse Franks orkester en riktigt härlig eftermiddag.
Efter halva tiden blev det som alltid kaffepaus där det fanns smörgåsar och god kaka att köpa. Innan dansen fortsatte var vi lottdragning med fina vinster. Inge Närenbäck blev vinnare av en gratis dansentré.

Tack alla som kom - vi ses nästa dans den 12 november!

Söndagen den 10 september var det höstens första dans.
Det kom ca 55 personer som fick dansa till Christer Eklunds härliga musik.
Som vanligt var det kaffepaus då det fanns goda smörgåsar att köpa.
Lotter såldes och på entrébiljetten blev Suzanne Noros vinnare av en gratis dansentré.

Vi ses på nästa dans den 15 oktober och då står Bosse Franks för musiken.