Förening Nyköping

Möten och aktiviteter

23 april spelade vi Bingo. Det kom 28 personer denna efermiddag. Det såldes fyra lottringar. Kassör Marianne, löpare Bruna o Gun-Britt samt utroparte Anita o Tuula. Som alltid i pausen kaffe och goda smörgåsar.
Efter spelets slut gick några hem med vinst och kunde njuta av den härliga vårsolen.
Vi ses på nästa Bingo!

Lördagen den 20 april var det säsongens sista Öppet hus med loppis. Man kommer för att fika och umgås ett par timmar. Försäljningen gick bra. Det fanns hembakat bröd, saft mm. som är omtyckt. Stort tack till alla som kom och till Bruna och Gun-Britt som jobbade med kaffeserveringen. Nu gör vi uppehåll med Öppet Hus till september.
Ha en bra vår och sommar.

Den 18 april åkte Pro Nyköping på utflykt till Marmorbruket Kolmården.
Det var kallt och snöade, när vi kom fram till bruket låg det cm snö på marken. Vi fick en bra guidning om brukets historia och sen blev det kaffe i det ombyggda stallet. Det smakade bra. Vi var rekordmånga som åkte på denna utflykt.

Mannekänger

Foto anonym

Tisdagen 16 april var det Modevisning med
Seniorshopen. Mannekänger var Kurt och Roine, Anita, Tuula och Marianne som visade våren och
sommarens mode. Fina kläder med glada sommarfärger. Försäljningen gick bra och många passade på att inhandla lite nytt till vår och sommar. Tack till alla som var mannekänger,
och till Annette och Nancy från Seniorshopen.
Kaffe och goda bullar smakade bra som avslutning efter en trevlig eftermiddag.
Aina informerade om kommande aktiviteter och resan till Åland senare i vår. Tack till alla som kom och till alla som jobbade i kaffeserveringen.
Vi ses på nästa medlemsmöte.

Tisdagen den 9 april var det Bingo.
Det var många som kom för att pröva lyckan - ca 30 personer. Utropare var Anita och Tuula, löpare Gun-Britt o Bruna samt Marianne kassör. Det såldes fem lottringar.
Efter halva speltiden smakade det bra med kaffe o smörgås.
Det var många som gick hem med vinst på fickan.
Vi ses nästa Bingo!

Tisdagen den 2 april var det Medlemsträff i Pensionärernas Hus. Trots regn och blåst
kom det tappra medlemmar för att lyssna till Lena Blomkvist från Distriktet som informerade om PRO Medlemsförsäkringar.

Det är mycket man ska tänka på när det gäller försäkringar. Stort tack till Lena som gav oss en bra och tydlig information,

Aina informerade om kommande aktiviteter, utflykt och resor. Entrébiljetten vanns av Günter Karlsson, grattis. Efter all information smakade det bra med kaffe och goda
bullar. Tack till alla som kom denna eftermiddag , även till Bruna, Gun-Britt och Yvonne som jobbade. Vi ses på nästa Medlemsträff.

Tisdag 26 mars var det dags igen för Bingo.
Rekord med 33 spelare ( 7 nya spelare) denna eftermiddag och jackpoten gick ut. Det såldes 5 lottringar även det rekord.
Utropare Anita och Tuula, Marianne kassör och Aina och Bruna löpare.
Efter halva speltiden smakade det bra med kaffe o smörgås.
Många gick hem nöjda o glada med vinst på fickan.

Vi ses nästa Bingo!

Fredagen den 22 mars var det Pubafton i Pensionärernas Hus.
Var ca 45 personer som kom - roligt med några från PRO Oxelösund.
Aina hälsade alla välkomna samt Lennart Johansson som var kvällens underhållare.
Vi inledde kvällen med att äta en god landgång med valfri dryck. Under tiden lyssnade vi till Lennart som spelade och sjöng och drog några roliga historier.
Det blev kaffe och god tårtbit och då passade Aina på att sälja Trippellotter.
Som avslutning blev det dans som blev uppskattad av flera.
Stort TACK till Aina, Bruna, Alice och Britt som jobbade denna kväll.
GLAD PÅSK!

Tisdagen den 19 mars hade vi besök av Bildgruppen som visade bilder om gamla Nyköping. Stefan Gustavsson som är ordförande i Bildgruppen hade ett "Tema 400 meter på 150 år". Bilderna var från Öster med bl a Ö Kvarngatan, Ö Kyrkogatan och Skjutsaregatan.
Mats Hedblom visade Gustaf Reimers vykortsbilder från olika stadsdelar i Nyköping. Stort TACK till Mats Hedblom, Stefan Gustavsson och Thomas Landqvist.

Efter bildvisningen blev det kaffe och goda bullar. Vinnare på entrébiljetten blev Margareta Malmqvist och Marianne Hasselqvist.

Aina avslutade mötet med information och kommande aktiviteter och resor.
Tack till alla som kom och till alla som jobbade.
Vi ses på nästa medlemsträff.

Lördagen den 16 mars var det Öppet Hus i Pensionärernas Hus.
Försäljning av hembakat bröd, saft och sylt samt mycket att fynda på loppis.
I kaffeserveringen fanns det goda smörgåsar och mycket godsaker till kaffet.
Många kom för att fynda och ta en fika och prata bort en stund.
Stort TACK till alla som jobbade denna lördag.
Vi ses på nästa Öppet Hus den 20 april.

Tisdagen den 5 mars var det Årsmöte och det kom ca 75 personer.
Aina hälsade välkommen och parentation hölls för de medlemmar som avlidit under det gångna året.
Ordförande för mötet valdes Hans Karlbom, vice ordf i distriktet, och Britt-Marie Karlsson valdes till sekreterare.
Verksamhetsberättelsen gicks igenom och godkändes. Revisionsberättelsen lästes upp och godkändes.
Maria redvisade årsbokslutet som också godkändes.
Lasse redovisade valberedningen förslag som även det godkändes av mötet.
Efter mötet blev det härlig underhållning av Timmy's orkester som även fick några att ta en svängom på dansgolvet.
Kaffegruppen bjöd på kaffe och goda smörgåsar med en kaka till.
Kerstin Eriksson avtackades med blommor efter många uppdrag i PRO.
Det blev en lyckad eftermiddag och stort TACK till alla som medverkade/jobbade denna eftermiddag.